وبلاگ شخصی مسعود صدیقی

طبقه بندی موضوعی

تصمیم‌گیری

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ب.ظ
ریشه لاتین کلمه تصمیم برگرفته از قطع است. شما نیز هنگام تصمیم‌گیری، هرچه احتمال منفی است را قطع کنید و کنار بگذارید. نترسید. بزرگترین دام بر سر راه موفقیت، آنچه موجب می‌شود مردم نتوانند برای رسیدن به هدف‌شان تلاش کنند، ترس است. ترس از شکست، ترس از موفقیت، ترس از طرد شدن، ترس از درد و ترس از تمام ناشناخته‌ها.

می‌دانید چگونه باید ترس را محدود کرد؟ تنها راه برای برطرف ساختن ترس، روبرو شدن با آن است. البته اشتباه نکنید ترس به تنهایی اصلا بد نیست. ترس واکنش طبیعی بدن برای آگاه کردن ما از وقوع احتمالی یک مشکل است. ترس به ما نهیب می‌زند که مواظب باش، حواست را جمع کن، خطری در کمین است. ترس در واقع وکیل مدافعی است که ما او را به زندانبان خود بدل ساخته‌ایم. اگر ترس خود را بزرگ جلوه ندهید، بزودی دگرگونی را در خود حس خواهید کرد.

مطالب بالا قسمت کوچکی از فصل اول کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز نوشته آنتونی رابینز است. من همواره در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دچار مشکل می‌شوم. مدتی پیش یک مشاور مطالعه کتاب مذکور را به من پیشنهاد کرد و من علاقه داشتم توصیه ایشان را اینجا بیان کنم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی