وبلاگ شخصی مسعود صدیقی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

خانواده سالم

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰ ب.ظ
خانواده، اجتماعی کوچک و در عین حال بسیار مهم است. در فرهنگ ایرانی، خانواده جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مطلب به ویژگی‌های یک خانواده سالم اشاره خواهیم کرد. گفتیم سالم، پس لازم است تأکید کنیم که سلامتی چیزی بیشتر از نداشتن بیماری است. قطعا خوانندگان عزیز هم‌اکنون ویژگی‌هایی را که در ادامه می‌آید، در ذهن دارند.

1) تعهد: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک خانواده سالم است. همان مؤلفه‌ای که متأسفانه و البته برنامه‌ریزی شده، از سوی برخی رسانه‌ها (که ظاهرا هدفی جز سرگرمی ندارند) سعی در تضعیف و از میان بردن آن می‌شود! شایان ذکر است، تعهد در جوامع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. 
2) احترام: همه اعضای یک خانواده حتی بچه خانواده دارای احترام هستند.
3) دلگرمی: اعضای یک خانواده سالم در تمامی زمان‌ها به یکدیگر دلگرمی می‌دهند. تمام زمان‌ها، مواقع شکست را نیز شامل می‌شود و این تفاوت دلگرمی با تشویق است. چراکه تشویق برای موفقیت‌ها در نظر گرفته می‌شود ولی فردی از یک خانواده که در زمینه‌ای مثل تحصیلی، عشقی، مالی و ... دچار شکست شده است نیز باید مورد توجه و دلگرمی دیگر اعضا قرار بگیرد. به‌عبارتی این وجود تک‌تک اعضاست که شایسته دلگرمی است.
  • مسعود صدیقی

کاپیتان

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۴ ق.ظ

سه‌شنبه غروب که تلویزیون را روشن کردم، حدودا دقیقه 60 دیدار دو تیم‌ ملی ایران و عمان بود. ایران دو به صفر از حریف پیش بود و اشکان دژاگه پشت ضربه کرنر. دیدم بازوبند کاپیتانی بر بازوی اشکان است، گفتم احتمالا بازیکن‌های با سابقه نیستند. دقایقی گذشت و دیدم سیدجلال حسینی در زمین است!!! موقع تعویض احسان حاج‌صفی، گزارشگر گفت احسان ناراحت است. در نهایت ایران با همان دو گل به برتری رسید و با اقتدار و به‌عنوان تیم اول گروه 4 به دور بعد راه یافت. همچنین بعد از حدود 15 سال ایران موفق به شکست عمان شد. خب همه چیز عالی است اما این بازی بدون حاشیه نبود!

  • مسعود صدیقی

عشق

جمعه, ۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

با خود گفتم اولین مطلب در سال جدید چه باشد؟! عشق به ذهنم آمد. به‌راستی عشق چیست؟ عاشق کیست؟ به قول یکی از آشنایان، عشق کلمه آشنای غریب است و چه زیبا گفت.

عشق از دید علمی، دارای سه ضلع است. و هرگاه این سه ضلع در کسی شکل بگیرد، می‌تواند بگوید عاشقم. ضلع هیجانی، ضلع شناختی و ضلع رفتاری. در ادامه هر ضلع را به‌صورت خلاصه بیان می‌کنیم.

(1) ضلع هیجانی: این ضلع همان میل و اشتیاق است، همان جذابیت جسمی و جنسی معشوق برای عاشق. این ضلع در ابتدای روابط قوی است ولی با گذشت زمان عادی می‌شود و اگر دو ضلعی که در ادامه خواهیم گفت نباشند، رابطه به‌شدت کمرنگ و سست می‌شود و شاید در نهایت از بین برود.

  • مسعود صدیقی