وبلاگ شخصی مسعود صدیقی

طبقه بندی موضوعی

به سوی خودآگاهی 2

جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ
در مطلب پیشین گفتیم یکی از راه‌های رسیدن به خودآگاهی، بررسی احساسات خودمان است. در ادامه می‌گوییم دیگر چه کاری برای شناخت خود می‌توانیم انجام دهیم. یافتن ارزش‌های خودمان در زندگی نیز به خودآگاهی ما کمک می‌کند. اما ارزش‌ها چه هستند؟ ارزش چیزی است که حاضریم بخاطر آن از همه چیزمان بگذریم. برای مثال فرد ثروتمند بیماری که حاضر است برای به‌دست آوردن سلامتی خود بسیار خرج کند، را در نظر بگیرید. قطعا ثروت هم برای او مهم است ولی برای به‌دست آوردن سلامتی از پول می‌گذرد، بنابراین سلامتی برایش یک ارزش است.
فردی از من سوال کرد، ارزشی که بالاترین اولویت را در زندگی‌ام دارد، بگویم. من، سلامتی خود و خانواده را گفتم. سپس همان فرد گفت چه کاری برای بالاترین ارزشت انجام می‌دهی؟ آیا هر روز ورزش می‌کنی؟ آیا هر شب دندان‌هایت را مسواک می‌کنی؟ هر شب نخ دندان می‌زنی؟ از همین سه سوال، من فقط مورد دوم (مسواک کردن) را انجام می‌دادم! گفت برای بالاترین ارزشت، فقط همین را انجام می‌دهی؟! راستش قدری خجالت‌زده شدم و در عین حال به خود آمدم. بله، بیاییم ارزش‌های خود بر اساس اولویت مشخص کنیم و ببینیم در زندگی برای به دست آوردن آنها چه تلاشی می‌کنیم.
  • مسعود صدیقی

ارزش

خود‌آگاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی