وبلاگ شخصی مسعود صدیقی

طبقه بندی موضوعی

به‌سوی هدف

پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ب.ظ
واضح است و بسیار شنیدیم که هدف در زندگی مهم است. اما چگونه هدفی را انتخاب و به آن برسیم؟ در انتخاب هدف، باید سه مورد زیر را رعایت کنیم:
1) زمان: باید بدانیم برای رسیدن به چیزی چقدر زمان داریم. مثلا یک دانشجو می‌داند تا کی برای دفاع از تز خود زمان دارد. یک برنامه‌نویس می‌داند تا سه ماه آینده باید پروژه‌ای را تحویل دهد. جویای کار باید زمان آزمون استخدامی یک سازمان را بداند. زمان فاکتر مهمی در هدف می‌باشد و یه‌صورت کلی به کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت تقسیم‌بندی می‌شود.
2) دسترسی: به این معناست که باید لوازم و ابزار لازم برای یک هدف را بررسی و سپس تهیه کنیم. به ‌طور مثال یک برنامه‌نویس باید سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم جهت کار خود را در نظر بگیرد.
3) موانع: باید موانع و مشکلات رسیدن به هدف را نیز در نظر بگیریم.
پس از انتخاب اهداف خود باید آنها را اولویت‌بندی کنیم. اولویت‌بندی باید بر اساس اهمیت و فوریت انجام شود. اهمیت یعنی کاری که ضروری است و فوریت یعنی کاری که سریع باید انجام شود و زمان زیادی نداریم.
پس از تعیین اولویت، باید عینی‌سازی هدف انجام شود. اینکه چگونه، کجا و چه زمان به هدف برسیم. بیان اهداف به‌صورت کلی سودمند نیست! 
پس از عینی‌سازی باید به هدف خود متعهد باشیم و در نهایت در مسیر اجرا گام برداریم.
  • مسعود صدیقی

هدف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی